Våre tjenester
Vi erfarer at de beste kundeopplevelsene skapes når vi kombinerer ulike fagdisipliner.
Når du jobber med oss har du et eget leveranseteam som er satt sammen av folk med ulik fagkompetanse. Du møter kun erfarne ressurser, både blant rådgivere og utviklere. Hvilke fagområder vi kobler sammen, og vektingen av disse, avhenger av oppgaven og de behovene virksomheten din har.
I tillegg får du en teamleder som koordinerer leveransene, optimaliserer ressursbruken, og som sørger for at du får mest mulig verdi ut av de timene du investerer hos oss.
Dette er vi gode på
-
Vi mener teknologi er en viktig driver for gode brukeropplevelser. Å bygge en nettside handler om mer enn bare å gjøre den innbydende, relevant og funksjonell. Den skal også være trygg for de som oppsøker den, og sikkerheten rundt digitale løsninger er viktigere enn noen gang.
En god brukeropplevelse, og mulighet til å skape digital forretning, krever derfor fremtidsrettet teknologi som er sikker, stabil og skalerbar.
ItumX er spesialister i å utvikle digitale tjenester på DXP-plattformer. Vi har valgt å utvikle med teknologi fra .NET-baserte og globale plattformleverandører.
I dag jobber vi med blant andre Sitecore, Optimizely, Umbraco og Microsoft Dynamics.
En DXP er mye mer enn et CMS. DXP-plattformene består av ulike softwareprodukter, og gjør det mulig å bruke innsiktsdata fra nettsidene til å analysere, optimalisere, personalisere, teste og automatisere. Vi har inngående kunnskap om hvordan disse plattformene er bygget og fungerer, og kan gi gode råd om hva som er best egnet for din virksomhet.
-
Vi starter alltid med innsikt og analyse. For å kunne utvikle tjenester som er interessante og relevante for dine kunder er vi helt avhengig av å forstå virksomheten, markedet og kundene.
Vi dykker ned i strategi og planer, organisasjonen, markedet og konkurrentene. Vi prater med kunder, kartlegger drivere, og vi ser på systemer og arkitektur. Dette er noe av det vi gjør for å få god og relevant innsikt - slik at vi kan utvikle tjenester som er riktige og viktige for din forretning.
Vi erfarer også at den innsikten vi tilegner oss er relevant for andre områder – for eksempel produkt- og tjenesteutvikling, innholdsproduksjon, organisatorisk forankring, ekstern kommunikasjon, med mer. Vi er derfor opptatt av at det vi leverer skal være lett å forstå og ta i bruk. -
Når vi har en felles forståelse av nåsituasjonen, og tydelige ambisjoner og rammer, utarbeider vi en digital strategi som peker retning for hva din virksomhet skal oppnå med den digitale tilstedeværelsen.
I halehenget av denne utarbeider vi et digital veikart som viser hva som skal utvikles av funksjoner og tjenester frem i tid. Med dette på plass har vi en omforent plan for det vi skal utvikle sammen.
Men, vi stopper ikke der. Hvert halvår gjennomfører vi en «Digital Roadmap Review» for å fange opp om det er behov for å gjøre justeringer på det vi har prioritert i det digitale veikartet. På den måten sikrer vi at de utviklingstimene du kjøper brukes på det som er viktig for din forretning.
-
Selve ryggraden i ItumX er våre erfarne frontend- og backendutviklere.
Vår backend sørger for at dine løsninger alltid er optimalt integrert med kjerne- og tredjeparts-systemer, at ytelsen er i henhold til de krav som er satt, at sikkerheten er ivaretatt, og at løsningene er enkle å skalere.
Vår frontend sørger for en intuitiv brukeropplevelse, rask lastetid, og at tjenestene er kompatible med kravene til universell utforming.
-
Å forstå din merkevare og hvordan kundene opplever eller interagerer med dine produkter eller tjenester er avgjørende når vi utvikler digitale tjenester.
Vi har erfarne UX- og UI-designere som sørger for at det vi utvikler understøtter dette.
I tillegg kobler vi på eksperter på Universell Utforming (UU) for å sikre at brukergrensesnittet blir funksjonelt og intuitivt. UU handler etter vår mening ikke kun om å ta hensyn til ulike behov og utfordringer som ulike brukergrupper kan ha. Det er rett og slett fornuftig fordi en godt universelt utformet nettside gir en bedre brukeropplevelse for alle.
Vi sørger selvsagt også for at det vi lager er i tråd med de de visuelle retningslinjene som gjelder for din merkevare.
Brukeropplevelse handler om mange ting, men les gjerne våre artikler om universell utforming og hvordan du kan skrive gode alt-tekster.
-
Det er innholdet på nettsidene som brukerne dine oppsøker – enten det er for å bli bedre kjent med det du driver med, kjøpe eller bestille, chatte med en kunderådgiver, finne svar på noe de lurer på, melde seg på et nyhetsbrev, etc.
Innholdet, og hvordan du skriver på nettsiden din, har stor betydning for brukeropplevelsen. Våre innholdsrådgivere kan hjelpe deg med søkeordsanalyser, innholdsstrategi og -arkitektur, og produksjon av tekst for ulike formål.
Noen ganger er det behov for å tydeliggjøre retningslinjene for innholdet. Det kan vi også hjelpe deg med.
-
Markedet og våre digitale vaner er i konstant endring. Å lage tjenester som er relevante og interessante er derfor et kontinuerlig arbeid.
Når vi har gjennomført et prosjekt så er det for oss litt sånn «tilbake til start» igjen. Hvordan opplever brukerne tjenestene? Hvor mister vi brukeren? Hvilken tekst konverterer best? Spørsmålene er mange, og det er kun måling, testing og analyse som må til.
Vi tester, måler og forbedrer der det trengs – alt sammen i en iterativ prosess sammen med nøkkelpersoner hos deg.
-
Vi er overbevist om at gode leveranser krever god metodisk tilnærming.
Vår metode og vårt leveranserammeverk gjør oss i stand til å jobbe effektiv i team, til å koble ulike fagdisipliner sammen, og til å ha et øye for helheten gjennom hele leveransen. Og ikke minst – til at vi bruker vår fakturerbare tid så effektivt som mulig.
-
Vi hjelper deg med å skape verdi og konkurransekraft gjennom utvikling av digitale kundeopplevelser. Med markeder, bransjer, brukervaner og teknologi i konstant endring, er det viktig for oss å være en god rådgiver for kundene.
Våre rådgivere kan hjelpe deg med å få bedre oversikt over hvordan din virksomhet er posisjonert i markedet, og hvordan kundene interagerer med dine produkter og tjenester.
Vi kan hjelpe deg med å få en mer helhetlig oversikt over dagens situasjon, peke retning for veien videre, og gjøre det enklere for deg å prioritere hva som bør utvikles av digitale tjenester fremover.
I tillegg kan vi gi gode råd og anbefalinger knyttet til teknologi og plattformvalg.
Vi er partnere med flere store softwareleverandører, men vi selger ikke lisenser. Med oss gjør du en avtale om leveranse av rådgivnings- og utviklingstjenester. Lisensavtaler inngår du selv med softwareleverandører. På den måten kan vi være en objektiv teknologirådgiver for deg.
-
Gode leveranser krever god styring og tydelighet for alle involverte.
Prosjektene vi styrer er ofte komplekse og går over lang tid. Vi er derfor veldig opptatt av å ha en god styringsmodell for å sikre organisering og kontroll.
Jobber du med oss så blir du også en del av styringsmodellen. I vår Governance-modell ligger det et tydelig ansvar på deg som oppdragsgiver og oss som partner og leverandør.
Dette lager vi
-
Med forankring i digital strategi og kundeinnsikt utvikler vi de kundenære digitale flatene med innhold, tjenester og funksjoner som skal bidra til at de som besøker nettsiden får en god opplevelse.
Vi bygger nettsider og webbaserte tjenester med teknologi fra ledende plattformer som Optimizely, Sitecore, Umbraco og Microsoft Dynamics. Teknologi som gjør at vi kan bruke innsiktsdata fra nettsidene til å analysere, optimalisere, personalisere, teste og automatisere.
Vi er opptatt av at de digitale tjenestene skal levere på forretningsmål – enten det er å bidra til engasjement og salg, eller det er å effektivisere prosesser.
I tillegg er vi opptatt av redaktøropplevelsen. Løsningene vi setter opp skal utvide handlingsrommet og gjøre hverdagen enklere for webredaktøren.
-
Vi jobber med det som er bak innlogging på nettsiden. Kundeportaler gir kundene tilgang til en rekke relevante og persontilpassede funksjoner og tjenester.
Verdien av samtykke og den kundeinformasjon din virksomhet har innhentet (førsteparts data) er viktigere enn noen gang. Hensynet til personvernet setter mange begrensninger for digital markedsføring, og det å kommunisere relevant til egne kunder som ønsker å høre fra deg er derfor forretningskritisk.
I kundeportalen får du innsikt i dine kunders adferd, preferanser og interaksjon med din virksomhet. Den er derfor et viktig fundament for utvikling og integrering av gode CRM-relaterte tjenester som gir økt salg, effektivisering av kundedialogen og økt kundetilfredshet.
-
Vi deler gjerne netthandel i to områder:
1) Det som handler om «kjøp/salg av konkrete produkter» (nettbutikk).
2) Det som handler om «kjøp/bestilling av tjenester» (bank, finans, forsikring, servicetjenester).
Commerce-plattformer og ordrehåndteringssystemer inngår ikke i vår tech stack, så her samarbeider vi gjerne med andre aktører.
Når det gjelder netthandel relatert til bank, finans, forsikring og servicetjenester, der lager og logistikk ikke er en del av oppsettet, gjør vi alt fra A til Å.
-
Selvbetjeningsløsninger inngår gjerne i kundeportaler og min side-løsninger. Det har vi lang erfaring med.
Men, vi jobber også med utvikling av webbaserte selvbetjeningsløsninger som mange kanskje ikke tenker på i hverdagen. Det er gjerne smalere tjenester som krever integrasjoner, der formålet kan være å effektivisere arbeidsprosesser.
Med dagens teknologi er det mange av de rutinemessige arbeidsprosessene som kan effektiviseres med automatiserte og selvbetjente løsninger. Det kan vi hjelpe deg med.
-
Vår inngang til arbeid med CRM er å tenke helhet. Prosessfokus er helt essensielt for å øke kundetilfredshet og lojalitet.
Vi starter med å forstå hvordan kundeservice-prosessene ser ut for din organisasjon. For industrikunder er det spesielt kundeservice, field service, Industri 4.0 og predictive maintenance som er prosessene vi jobber mest med.
Basert på dyp forståelse av organisatoriske, teknologiske og eventuelle kulturelle hindringer, jobber vi frem konsepter og roadmap som ivaretar en stegvis innføring av CRM.
Vi jobber med Microsoft Dynamics 365, og har høy kompetanse på hvordan denne plattformen kan utnyttes med tanke på service management-prosesser og kundeportaler.
Kunstig intelligens for bedre brukeropplevelser
Vi integrerer kunstig intelligens i de digitale kundeopplevelsene vi utvikler. Plattformene vi utvikler på har integrert AI i sine produkter, og vi benytter kunstig intelligens som et verktøy for å forbedre brukeropplevelser og effektivisere arbeidsprosesser.
For webredaktøren blir hverdagen enklere og mer effektiv, og kundene får en bedre brukeropplevelse.
Vi løser problemer knyttet til synlighet, salg, kundetilfredshet og effektivisering
Elsk problemet – ikke løsningen, er det noe som heter. Noe av det viktigste vi gjør sammen med kundene våre er å identifisere problemene, for deretter å utvikle løsningene. Vi jobber kreativt med ulike metoder for å avdekke de smertepunktene kundene opplever, og for å finne alternative løsninger.
Det vi løser av utfordringer for kundene dreier seg stort sett om å løfte salget, effektivisere digitale prosesser, bedre synligheten og å øke kundetilfredsheten.
Både du og vi skal ha kontroll på det vi gjør sammen
Vi går alltid metodisk til verks, og jobber planmessig gjennom hele leveransen. Vi ønsker også at du skal ha god oversikt og kontroll. Derfor etablerer vi alltid en styringsmodell som sikrer at både du og vi har kontroll, og at vi hele tiden er omforent om omfang og prioriteringer i leveransene.
Ta gjerne kontakt med oss
Ønsker du å vite mer om hva vi kan hjelpe din virksomhet med? Kontakt oss gjerne for en uforpliktende prat